maandag 5 december 2011

Een heel kleintje.

't Is nu geen kussentje maar wel iets voor kerst, zomaar een klein "klummelke".
Ik viel voor het patroontje van het slanke rendiertje. Dit is evenals Kerstkussentje 1 uit het november nummer van het digitale tijdschrift The Gift of Stitching.


Het lapje is vastgemaakt met een lintje door de gaatjes van een houten garenkaartje.
Hiervoor heb ik vier stersteekjes gemaakt, waar het lintje doorheen geregen kan worden. Onderaan heb ik nog een oude knoop vastgemaakt ter versiering.
Hiervoor gebruikte ik Belfast linnen van 12,6 draadjes per cm. Het rendiertje is met één over één draadje geborduurd.

24 opmerkingen:

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat LIEF ..
mooi gemaakt Jeanny!
groetjes, Petra

marcella zei

lief, die kleine handwerkjes

Mirjam zei

Jeetje Jeanny,
Wat ontzettend schattig weer. Ik wil ook zo graag gaan borduren, maar op de een of andere manier blijf ik hangen in de wat grotere projecten, zoals de kast, en nu weer een mooie plank aan het maken voor mijn dochter... Dan nog een breiwerk op de pen en nog twee om aan te beginnen. Ik denk dat ik gewoon moet beginnen, want wachten tot ik met de andere dingen klaar ben, nou, dan komt het er nooit van... En dit soort kleine borduurtjes zijn nou net het soort dat ik eens wil proberen...
Ik heb al een behoorlijk aantal leuke patroontjes opgeslagen, dus het is een kwestie van linnen en garen kopen, en een goeie naald, en aan de slag... Misschien komende week gewoon doen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Jeanny zei

@ Mirjam zeker doen, het is zo leuk en iets kleins is snel klaar :)).

AnitaS zei

Wat een schattig hertje is het. k vind kleine borduurwerkjes altijd leuk.

Lida zei

Wat beeldschoon en wat gaaf geborduurd! Ja echt een hangertje van jou! Groetjes
Lida

Anny zei

Lief!

Anoniem zei

en dat heel kleintje is ook alweer een heel mooi.M.H.

Saskia zei

Jij bent al helemaal in kerstsferen!
Je kussentjes zijn om te zoenen en dit versierde garenkaartje kan zo de boom in ;-)
Ik ben benieuwd wat er nog meer volgt!

Phebe and Jane zei

Wat schattig.
Groetjes,
Marian

Marion zei

Wat een goed idee een klein kerstborduurtje op een garenkaartje. Is ook leuk om als kerstkaartje te sturen naar je borduurvriendinnen.
Bedankt voor de tip.

Lieve groetjes van Marion

Guusje, zei

Wat een mooi borduurwerkje en zo origineel.

Bertie zei

Beeldig en de rendier is ook nog mijn favoriet, moet toch weer eens de borduurnaald op pakken:) Het houten kaartje is een leuk idee.
Lieve groetjes.

Erna zei

Wat een lief hertje Jeanny, en wat een geweldig leuk idee...
Liefs
Erna

Wieke van Keulen zei

Prachtig, Jeanny. En wat een leuk idee; zo'n garenkaartje. Erg orgineel ook met lint en knoop. Je moet er maar opkomen. Maar het is iedergeval TOP

Willy zei

Mooi borduurwerkje en wat heb je het leuk verwerkt.
Groetjes

Elza zei

Heel mooi en wat heb je het weer bijzonder afgewerkt.
Lief .

Elma zei

Voordat ik kon genieten van het mooie borduurtje ben ik eerst naar het "klummeke" op zoek geweest. De uitleg, vod of prul kon ik niet plaatsen voor een lief rendiertje en het werk van Jeanny helemaal niet.
Wij horen nog graag een vertaling, het moet een lieve betekenis hebben.

Jeanny zei

@Elma, wat ik met klummelke bedoel?
Iets kleins, bescheiden maar wel leuk, lief...!

Monica zei

Wat een ontzettend leuk 'klummelke' is dit. Ik heb met plezier jouw blogjes gelezen en bekeken

liefdevoortextiel zei

Goed idee,kleine klummelkes zijn altijd leuk!

berthi zei

Jij bent echt al helemaal in kerstsferen! Gezellig! Ook je QR-code vind ik grappig!

Marijke zei

Wat een schatje dit kleine rendiertje! Mooi Jeanny over 1 draadje en zo verwerkt in het garenkaartje, super. Groetjes van Marijke

Jennifer Ann Fox zei

LOVE IT!