vrijdag 17 juni 2011

Proekje 3 !

Nogmaals Gonny aan het woord:

De achterkaft met binnenblad is door draden tellen en hertellen en nog eens tellen precies even groot als het titelblad…zucht.



De vlinder van het titelblad heb ik ook op het achterblad gezet. Daar had ik het misschien bij moeten laten. Méér is niet altijd ook mooier. Omdat de oosterse vlechtsteek één van mijn favoriete steken is, móest die eromheen geborduurd worden. Ik heb hem denk ik wel 4 keer uitgehaald en opnieuw geborduurd, omdat ik probeerde in patroon het hoekje om te werken. Dat is een nog niet opgeloste puzzel gebleven. Het resultaat is wat plomp uitgevallen. Als iemand van u wel weet hoe het moet, wil ik heel graag de tekening van het patroon hebben hebben hebben.
Op het binnenblad zijn de hoofdletters van het internetalfabetje geborduurd. Hier wordt maar weer eens goed duidelijk dat een evenwichtige compositie belangrijker is dan een borduurfoutje. Ik ben heel tevreden over deze pagina.


Nu ik de kaften en één bladzijde van het pronkboek af heb, moet ik een paar keuzes maken. Dat vind ik lastig omdat ik mezelf beperkingen ga opleggen. Het maar wat aanmodderen is nu wel voorbij. Toch moet dat nú echt gebeuren. Vooruit dan maar:
1. De volgende bladzijden mogen niet uitsteken buiten de kaften. Daar moet ik in het vervolg rekening mee houden. Meer tel- en meetwerk dus.
2. De kleuren van het hele pronkboekje moeten passen bij wat ik nu heb: ecru, beigetinten en roodtinten. Af en toe een piepklein afstekend kleuraccent mag wel nog. Tóch?
3. De volgende bladzijden van het boekje moeten elk met een andere techniek gevuld worden. Kruis- en stiksteekjes hebben we nu wel genoeg gezien.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

die Oosterse vlechtsteek daar moet ik ook maar eens op oefenen dan, ik begrijp je probleem maar kan het ook niet zo een twee drie oplossen ;)
je hebt jezelf aardig wat beperkingen opgelegd maar daar leer je van, het is tenslotte een oefenboekje. Ik heb bij vrijwel elk onderdeel van mijn pronkrol bedacht wat ik vooral ánders had moeten doen. Toch pronk ik er graag mee

succes met je proekje (Proek!)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Bertie zei

Het ziet er prachtig uit en denk dat je wel erg hard voor jezelf bent, vaak ziet een ander dit niet:)) Uithalen is vervelend en ben daar ook niet dol op maar na velen jaren borduren doe ik het nog steeds, het hoor erbij. Fijn weekend en ik kijk uit naar het volgend verhaaltje en foto's.
Groetjes.

Oude lappen zei

Het ziet er echt geweldig uit!!!!

Anoniem zei

Hallo Gonny,
Het wordt een spannend vervolgverhaal.
Ben telkens benieuwd naar het verschijnen van het volgende hoofdstuk van je Proekje.
Veel succes ermee.
ELS

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

't ziet er PRACHTIG uit..
mooi gemaakt!
ben benieuwd naar de volgende update.
groetjes, Petra

Willy zei

Ik moest toch even de logjes over het proekje teruglezen, want die had ik gemist. Wat ik tot nu toe zie ziet er heel mooi uit.
Leuk om het te volgen.
Groetjes

Elma zei

Er komt nog heel wat tel en rekenwerk aan te pas om het proekje vol te krijgen.