donderdag 6 mei 2010

Zomaar cadeau gekregen!



Gisteren kreeg ik van lieve vriendin Riet zomaar dit antiquarische boek cadeau.

Het is Johann Sibmacher's Neues Stick- und Spitzen- Musterbuch, een uitgave uit 1874 in oud Duitse taal !!

Het eerste gedeelte van het boek bestaat uit circa 40 bladen met patronen en randen in kruissteek.












Het tweede gedeelte bestaat uit nog eens circa 20 bladen met patronen voor naaldkant/reticello.












Het allereerste patronenboek van Johann Sibmacher is in 1597 verschenen en bevatte slechts 36 bladen.

Dit album is naar een uitgave van het tweede boek van Johann Sibmacher dat in het jaar 1604 is verschenen.
Een prachtige aanwinst voor mijn handwerk boekenverzameling.
Riet nogmaals bedankt!

13 opmerkingen:

Saskia zei

Wat een prachtig cadeau!
En het is bij jou prima terechtgekomen!

Erna zei

Oh Jeanny, dat is echt een prachtig kado, en ik sluit me bij Saskia aan, als zo'n boek bij iemand thuis hoort dan is het bij jou.
Liefs
Erna

Anoniem zei

Dit is op de juiste plaats terechtgekomen,proficiat met de aanwinst.M.H.

Anoniem zei

Fijn dat jullie dat ook zo vinden. Bij Jeanny kunnen veel mensen mee genieten en profiteren van haar rijke verzameling boeken, prachtige eigen handwerken en gezellige, enthousiaste en deskundige handwerklessen.
Veel succes Jeanny!

Riet

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

Een heel mooi cadeau Jeanny !!! Veel plezier ermee en echt heel erg lief van Riet !

berthi zei

Jeanny, dit is een prachtig cadeau dat op de juiste plek is terechtgekomen. We zullen in de toekomst zeker patroontjes uit dit boek terug zien op één van je vele werken.

Oude lappen zei

Wow, wat ben ik blij voor jou. Ik weet zeker dat je het met liefde zult bewaren!
groetjes
Liliane

Anoniem zei

Schitterend, wat een mooi cadeau.
Sommige platen hrken ik uit mijn borduurboeken.
Met loype en pen en papier heb ik er motiefjes van gebruikt.

(((zwaaii))).. marian'ne m

jose zei

Jeanny wat prachtig hier ga jij beslist wat mee doen.

Hier zullen wij zeker nog wat van terug zien, in jou toekomstige werken.

Geweldig goed terecht gekomen bij jou,wat een super vriendin !!

Geniet er fijn van.. Liefs José

Anoniem zei

Prachtig cadeau. Wat zul je daar veel inspiratie in op kunnen doen. Heel veel plezier er mee en misschien komt er ook eens een werkstukje uit voort ?

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Anoniem zei

Wat een prachtig boek heb je gekregen. Het is in goede handen terecht gekomen zak ik zeggen. Had een poosje je log niet bekeken. Maar wat heb je mooie dingen gemaakt. Zag zelfs op 24 draads. Slaap jij wel eens?
Hilda

Elma zei

Jeanny, je hart maakt een sprongetje als je dit mooie boekje krijgt. Fijn dat mensen weten waar het een goede plaats krijgt.
Hier is Groningen heb ik een mooie uitdrukking geleerd.
Je kunt beter geven met een warme hand dan met een koude.
Elma

Bertie zei

Wat een prachtig boek,en zoals velen hier al vermelden, inderdaad bij de juiste persoon terecht gekomen, je handwerken zijn prachtig.