maandag 3 mei 2010

Perzisch ajour.


Voor de cursus heb ik in 2003 voor de techniek Perzisch ajour een patroon samengesteld.
Dit is te zien op bovenstaande foto.
Het is heel eenvoudig om een andere indeling van de hokjes te maken, afhankelijk van de gewenste maat kan het worden aangepast.

In 2009 zijn nog 2 patronen gemaakt. (Perzisch Ajour 2 en 3)
Perzisch ajour 2 heb ik afgelopen weken geborduurd en kan ik hier nu laten zien.



Het patroon bestaat uit 36 verschillende blokjes.
Ik heb geborduurd op 14 draads linnen Edinburgh van Zweigart met Broder Spécial van DMC dikte 25. Garen en linnen zijn in kleur ecru.



Hoe Perzisch ajour 3 wordt, zal ik binnenkort laten zien.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is mooi,nee dat is heel mooi en weer à la Jeanny!M.H.

Erna zei

Prachtig, wat een mooie techniek
Liefs
Erna

Anoniem zei

Schitterend Jeanny wat een klus weer.
Zijn deze patronen te koop bij Naald en Draad?
Staan er die randjes dan ook op?
Ik heb deze techniek nog nooit gedaan maar wil het graag gaan leren.
Werk je dan ook in een ring?
Kijk al uit naar het derde patroon.
PRACHTIG...
Groeten Ria

Saskia zei

Weer zo'n fantastisch mooi werk van je, Jeanny!

Jeanny zei

@Ria, voor niet-cursisten zijn deze patronen te koop bij Naald en Draad. Het randje van de eerste lap staat op ieder patroon. Bij deze tweede lap heb ik net het tegenovergestelde, de openingen, geborduurd om op die manier snel verschil te kunnen zien tussen de lappen.
Ik werk hierbij niet gauw met een ring, maar het mag zeker wel.

Anoniem zei

Wat leuk om mijn patroon in uitgewerkte vorm terug te zien.
Mieke S

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

Dit is echt schitterend , wat een mooie techniek is dit !!!Prachtig werk !
Grts Ingrid

Elma zei

Een paar dagen niet op bezoek in de Merklapperie en er zijn al weer een paar schitterende stukjes verschenen, je blijft naar deze mooie steekjes kijken.
Elma

harriet koekkoek zei

Prachtig deze techniek.
Ik ben nu bezig uit een boekje deze patroontjes te borduren en ik word steeds enthousiaster, zeker omdat ik een voorkeur heb voor wit op wit.

Bhooma zei

Very nice. I Would Like to Try this Some time. What is the particular or the book? Since I do not know Dutch, I find it Difficult to follow.

Anoniem zei

Hallo Jeanny,

Even een vraag: als ik een patroon bestel bij Naald en Draad, zit er dan ook een beschrijving bij of alleen maar het patroon zelf?

Groetjes, Marianne

Jeanny zei

Marianne, het is een patroon zonder beschrijving.
Gr. Jeanny

Anoniem zei

Hallo Jeanny,

Ik heb onlangs ajour patroon 1 bij Naald en Draad besteld en nu zie ik dat er geen beschrijving bij is. Hoe kom ik er achter hoe de diverse steken geborduurd moeten worden ?
Het zijn zulke mooie patroontjes en ik wil ze graag verwerken in mijn pronkrol.
Zou Elma het weten ? dan vraag ik haar om raad.
Groeten van Margriet

Jeanny zei

@Margriet, Elma zal je daar beslist bij kunnen helpen.
Als je mij privé een mail stuurt, kan ik je nog verder helpen.